1. Kopásállóság
A motoros kabát anyagának kopásállónak kell lennie, hiszen egy esetleges esés esetén több (10) métert is csúszhatunk az aszfalton. Ha nem megfelelő kabátot viselünk, akkor az anyag nagyon hamar elkopik, és a bőrünk találkozik az úttal, ami sokkal hamarabb elkopik. (Gondoljunk csak vissza a gyerekkorunkra, gyakran hiányzott a bőr a térdünkről, könyökünkről, pedig csak futás közben elestünk).
2. Protektorok
A motoros kabátban a legsérülékenyebb helyeken, a vállaknál, a könyököknél és szerencsére már egyre több esetben a gerincnél is protektorok vannak elhelyezve. Több féle protektort különböztetünk meg, az alapján, milyen magas védelmet nyújtanak. A protektoroknak meg kell felelnie a CE minősítésnek. Ezen belül is beszélhetünk Level 1 és Level 2 védelmi szintről. Előbbi esetében a protektoron átható erő, mely a motorost éri, nem haladhatja meg a 35kN értéket, míg az utóbbi esetében ez a szám 20kN alatt kell hogy legyen ( gerinc védelem esetében 18kN, illetve 9kN ) A magasabb védelmet nyújtó ( L2) protektorok erőbehatásra megkeményednek, és elnyelik az ütés erejét, ezzel kímélve minket a komolyabb sérülésektől. A fejlesztéseknek köszönhetően a protektorok egyre vékonyabbak, de egyre nagyobb védelmet képesek nyújtani a viselőjük számára. Általánosságban véve, elegendő a Level 1 védelmi szint, de a legtöbb motoros ruhában a protektorok cserélhetők, így bármikor kicserélhetjük azokat magasabb védelmi fokozatra.
3. Szellőzés
Fontos, hogy a motoros kabát jól szellőzzön, ne izzadjunk bele a nyári meleg hónapokban. A megfelelő szellőzés segít megelőzni a diszkomfort érzetet, ami elvonhatja a figyelmet a vezetéstől.
4. Méret
A motoros kabát akkor véd, ha tökéletes a méret. Ha bárhol eláll, nagy, akkor a protektorok sem képesek ellátni a feladatukat, hiszen nem a megfelelő helyen vannak, arról nem is beszélve, hogy a kabát lobogni fog a szélben, és a réseken bejutva felfújódik akár egy lufi. Az sem jó, ha kicsi, hiszen akkor nem tudjuk felhúzni a cipzárt, szorít, bevág. Az a tökéletes méretű kabát, ami úgy illeszkedik ránk, akár a második bőrünk lenne. Felegyenesedve lehet kényelmetlen, de a motoros pozíciót felvéve, szinte észrevétlen.
5. Szín
Elsőre nem is gondolnánk, de a szín is fontos. Nem csak azért, hogy passzoljon a motor fényezéséhez, hanem azért is, hogy mindig jól láthatóak legyünk. Autóból egy motorost sokkal nehezebb észrevenni, mint egy másik autót. A motor kisebb, gyorsan közeledik és távolodik is. Ha egyszínű fekete motoros kabátot viselünk, szinte láthatatlanok vagyunk az utakon. Érdemes élénkebb színű darabot választani, illetve olyan modellt, melyen több helyen fényvisszaverő csíkok, és betétek vannak elhelyezve.
6. Ápolás, tisztítás
Mint minden ruhát, így a motoros kabátot sem árt időnként mosni. Igaz nem minden típust ajánlott a mosógépbe betuszkolni, ezzel ugyanis tönkre tehetjük a kabátot. A motoros bőrdzsekit nedves ruhával töröljük át, és bőrápolóval is bekenhetjük, ezzel elkerülhető a bőr beöregedése, és keményedése.
Választhatunk cordura kabátot és motoros bőrdzsekit is. Mind a kettőnek megvannak a maga előnyei és hátrányai.
A cordura kabát komfortosabb, könnyebb benne mozogni. Létezik belőle vízálló is. A protektorokat kivéve, akár mosógépben is moshatjuk. Akkor is tudjuk viselni, ha éppen nem motorozni indulunk. A komforttal szemben, viszont nem nyújt akkora védelmet. Könnyebben szakad, kopik el. Egy esés után nagy valószínűséggel cserélni kell a kabátot is.
Ezzel szemben a motoros bőrdzsekiben korlátozottabb a mozgás, de nem is arra van, hogy akrobatikázzunk benne. A kabát kifejezetten motorozáshoz lett kialakítva, így csak a motoros pozitúrában kényelmes igazán. Nem moshatjuk gépben, és rendszeres ápolást is igényel, ugyanakkor tartósabb, nem kopik el, nem szakad el könnyen. Hosszú éveken át szolgál és véd minket. A motoros bőrdzseki általában marhabőrből vagy kengurubőrből készül.